לוגו בלוג שמלות כלה של יעל

הכרויות בברים או באפליקציות הכרויות?

העולם המהיר של היכרויות מקוונות נראה לאנשים רבים כמו מקום שקשה ליצור בו קשרים משמעותיים. למרות תפיסה זו, מחקר חדש מגלה שלזוגות הנפגשים דרך אפליקציות היכרויות לנייד, יש סיכוי גבוה יותר להישאר ביחד.

לפי חוקרים

לפי חוקרים מאוניברסיטת ז׳נבה, בשוויץ, לדייטים מקוונים יש מטרות חזקות יותר למערכות יחסים ארוכות טווח, מאשר לאלה שמתחברים בדרכים מסורתיים יותר, כמו באחד הברים בעיר הגדולה.

המחקר השוויצרי מציין כי אתר הכרויות איכותי מפורסמות ועתירות משתמשים, סובלות לעיתים קרובות מביקורת על כך שהן מעודדות יחסים מזדמנים. עם זאת, ממצאי המחקר מראים כי פריסת רשת רחבה יותר מגדילה את הסיכויים שלכם להתחבר עם הנפש התאומה שלכם.

ניתוח של יותר מ-3,000 מבוגרים בשוויץ גילה שזוגות הנפגשים באפליקציית היכרויות מונעים יותר מהרעיון של חיים משותפים. או כפי שכינתה זאת אחת החוקרות ״תקופת ניסיון לפני הנישואין״. אגב, חשוב להבין ששויץ היא מדינה שבה שיעור הגירושים נע בעקביות סביב 40 אחוזים, כך שנראה שהמוטיבציה למציאת בן/בת זוג דווקא באפליקציית הכרויות מציגה גישה די פרגמטית.

מהכרויות באינטרנט ועד לבניית תא משפחתי

החוקרים גם גילו שלנשים, המוצאות את בני זוגן דרך אפליקציה, יש רצונות וכוונות רציניות יותר להבאת ילדים לעולם, בהשוואה לבנות גילן הפוגשות בני זוג באופן אישי בבר או במועדון כלשהו.

למרות חששות באשר להידרדרות איכות השידוכים המקוונים לאורך זמן, המחקר מגלה שזוגות שנפגשו באפליקציית היכרויות מרוצים הן מהבחינה המינית והן מהבחינה החברתית, בדיוק כמו האחרים שנפגשו אולי בבר.

מדי שנה, יותר ויותר משתמשים באפליקציות היכרויות. מגפת הקורונה רק הגבירה את הפופולריות של אפליקציות אלה, כאשר מיליונים שהיו בסגר, חיפשו חיבורים וקשרים באינטרנט.

האינטרנט משנה באופן עמוק את הדינמיקה באופן שבו אנשים נפגשים, מה שמספק שפע עצום של הזדמנויות למפגש, הכרוכות במאמץ מינימלי וגם לא מערבות ׳בשידוך׳ צד שלישי.

החוקרים במחקר זה בדקו, כאמור, יותר מ-3000 משתתפים בסקר משפחות שהיו בזוגיות ופגשו את בן זוגם בעשור האחרון. המחויבים ביותר למשפחה ולבית המשותף נטו להיות אלה שנפגשו באינטרנט ולא באיזו סביבה פיזית אחרת כמו בבר או בעבודה.

אפליקציות היכרויות הופכות את ההיכרויות לפשוטות יותר

לפי המחקר, אתרי ההיכרויות המסורבלים שקדמו לאפליקציות ההיכרויות, משכו בעיקר אנשים מעל גיל 40 וגרושים שחיפשו יחסים רומנטיים. האפליקציות הפופולריות היום, לעומת אותם אתרי היכרויות, ביטלו רבים מהשאלונים הארוכים, מהתיאורים העצמיים המורכבים וממבחני האישיות המייגעים שהאתר ביקש מהמשתמשים למלא כשיצרו את הפרופיל שלהם. האפליקציות פשוט נרמלו את פעולת ההיכרויות באינטרנט ופתחו את השימוש בפני אוכלוסייה צעירה יותר.

המחקר גם גילה שהאפליקציות המקוונות ממלאות תפקיד חשוב בשינוי הרכבי הזוגות, שהפכו למגוונים יותר. ממצא זה מתייחס במיוחד לנשים משכילות הנפגשות עם גברים פחות משכילים. החוקרים סבורים שיתכן שזה קשור לכך שתהליך הבחירה באפליקציות הוא יותר ויזואלי מזה שהיה באתרי ההיכרויות הקודמים.

היכרות
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם !
תוכן עניינים
אולי יעניין אותך גם
איך לבחור מקום לבת מצווה
אירועים מרגשים
איך לבחור מקום לחגיגת בת מצווה?

בחירת המקום לחגיגת אירוע משתנה בהתאם לסוג האירוע, לקהל היעד, ולאווירה שתרצו ליצור. כאשר מתכננים אירוע, ישנם מספר עיקרי של נקודות לשקול לפני קבלת ההחלטה

קרא עוד »
ציפורניים לכלה
טיפים לחתונה
בניית ועיצוב ציפורניים לכלה

ציפורניים מגודרות ומעוצבות הן אחד האלמנטים החשובים ביותר ביום החתונה של כלה. הן משתלבות בצורה מושלמת עם הלבוש, האיפור וכמובן, עם טבע האישיות של הכלה

קרא עוד »